O meni

Od 2013 sem samozaposlena v kulturi kot pedagoginja in pevka. Od leta 2009 diplomirana etnologinja in kulturna antropologinja. Od 2010 zagnana raziskovalka glasovnih izrazov, poustvarjalka ljudskih pesmi (Mateja Gorjup) in izvajalka avtorske glasbe. Vodim različne delavnice s področja glasu, glasbene vzgoje, razvijanja posluha, izvorne radosti v péti pesmi, delavnice razvijanja optimalnega dihanja in vadbe s svojim glasom, dihom in telesom. Izobražujem se v različnih somatskih pristopih (joga, body mind centering, feldenkrais, AEQ metoda (od 2020 učiteljica AEQ metode® 1. stopnje), od 2020 učiteljica integralnega dihanja).

Gugalnica domačega oreha in moje petje, veselje, jok, glasno poletno cvetje.

V vročem poletnem dnevu sem prišla na svet s svojim dihom, glasom in telesom. Dobila sem ime Mateja Gorjup.

V otroštvu in dobi odraščanja je moj glas v prvih letih igra, nato tudi druženje.

Po končanem študiju etnologije in kulturne antropologije in prvem letniku podiplomskega študija svoj glas in pesem vse bolj čutim kot pot samospoznavanja, učenja, igre, zdravljenja, druženja, iskanja in oblikovanja svojega izraza, dela, poklica, preobražanja.

Odkar vem zase, se rada učim in v nove zarje me ženeta radovednost in vedoželjnost: kaj je za ovinkom (ko hodim v gore)? Kaj v moji podzavesti? Kako se po latinsko imenuje metulj? Kako je narediti stojo na glavi ob bali sena? …

Vrsto let me je gnalo vprašanje in raziskovanje: Kaj je moj glas?

Sčasoma me je vse bolj zanimalo, kaj vse vpliva na spremembe v njem, kaj vse zrcali in, kako neločljivo so povezani glas, dih in telo. Skozi izkustveno raziskovanje in samospoznavanje sem začela prepoznavati nove odtenke svojega glasu in svoje osebnosti. Delo z glasom sem doživela kot priložnost za pot osvobajanja od utečenih uporab govora, čustvovanja, vedenja, vzpostavljanja odnosov, tako s seboj kot z drugimi in z vsem, kar smo in, kar nas obdaja.

Po dolgoletnem izobraževanju na delavnicah, kjer sem glas izkušala holistično, sem 2017 vodila prvo delavnico GlasMost. Odzivi so bili odlični in z izvedbami sem nadaljevala vse do svoje porodniške odsotnosti.
Rojstvo hčerke je bilo nenadkriljivo darilo stvarstva, ki je tudi v moj glas pridalo nove odtenke: mladosti, lahkotnosti, mehkobe in poprej nepoznane ljubezni.
V letu 2018, v času moje nosečnosti je začela zoreti metoda GlasNit za obdobje nosečnosti, ki je leta 2020 ugledala luč sveta.

V letu 2019 sem opustila svojo gorjupo plat 🙂 in 2020 začela nastopati pod imenom Mateja Fi.

Preko izjemnega zanimanja za ljudsko dediščino (2004-2013) in poizkušanja kar najbolj avtentičnega približanja tistemu, kar je od ljudskih pesmi živo danes, sem skozi leta počasi odstirala predstavne meje in omejitve glede ustvarjanja. Zaplula sem v polje improvizacije in eksperimentalnih muzik (2013 do 2015).
Danes se mi moji tedanji (v letih 2008 do 2012) pristopi zdijo nekolikanj rigidni, a skozi leta neumornega raziskovanja, preoblikovanja sebe in pesmi, sem sčasoma začela razvijati unikaten pristop do dela z ljudsko pesmijo: preplet arhaičnega (tradicionalnega) in sodobnega (modernega), ki je vključeval dobršno mero uporabe zvočnih krajin, improvizacijskih vložkov in melodičnega zvena vsakdanjih predmetov.

V letu 2014 sem začela uporabljati zankar (looper), ki mi je odprl novo vesolje ustvarjanja, glasbene igre, avtorskih komadov in poustvarjenih ljudskih pesmi.
Konec leta 2015 je izšel moj samostojni glasbeni prvenec IJEKARU, ki mu je sledilo bogato obdobje koncertriranj in gostovanj doma in na tujem.

V ljudskih pesmih danes zasledujem lepoto, imam odprto srce za tisto, kar je vredno, da preživi skoznje: enostavnost, odnos do narave, soljudi.
Vračam se k svoji veliki ljubezni poeziji in besedi in tudi sama, znova, več pišem. Nastaja nova glasba za otroke in projekt za odrasle.